vrijdag 15 juli 2011

Kenia Trivia

Meest geslaagde uitspraken


In school

“Are we together?” Dat vraagt de leerkracht aan de leerlingen als ze net een hele uitleg gegeven hebben over iets, waarop dus een enthousiaste “yes” verwacht wordt. (varianten: “Are you with me?” “Isn’t it?”

Wanneer ze bij Engels de nieuwe woorden overlopen zegt de juf: “You must know the…” en dan moeten de kinderen roepen “SPELLING!” Dat zo twee keer na elkaar, waarna er niets meer gezegd wordt over de spelling :p

Op de speelplaats komen de kindjes van de 2de kleuterklas heel enthousiast aangelopen en klappen ze dan op je hand met de woorden “high 5, high 2, I LOVE YOUUU!” :D (en bij I love you moet je kriebelen :p)

Iedere ochtend en avond zijn er speeches van de leerkrachten. Mme Bernice heeft sowieso de geniaalste, zoals “You must always smile. If you see that your friend next to you is not smiling, than you just give him a smile from you!” :)

Buiten school

Bij het afsluiten van een gesprek met een beachboy of andere Keniaan die iets wil verkopen: “okay, bye, I see you when you see me!” Euh ja, dat is een feit :D

“You can’t eat rice everyday” (heel ironisch) context: ik moest zogezegd naar Kenia gaan wonen en mij een Afrikaan zoeken om mee te trouwen. Toen ik zei dat ik in België de perfecte jongen had rondlopen zei ie lachend: “nooo, you have to change sometimes in life, You can’t eat rice everyday” waarop ik enthousiast reageerde “if it’s necessary, I’ll eat rice for the rest of my life!” (I will, Ridder! ;-))

Intense droomactiviteit

Er wordt hier heel wat afgedroomd. Van absurd tot extreem absurd. Maar allemaal angstaanjagend realistisch anderzijds. Het is gewoon doordat veel echte verhaallijnen samen komen dat het heel vreemd wordt. Een voorbeeld ?

Even geleden ben ik bevallen van 2 kindjes, en dat op 1 jaar tijd :p Heel straf. Ik was leerkracht maar ik kan mij niet goed herinneren waar ik juist lesgaf. Aja, de papa, Corneel, een dikke proficiat! ;-) Doordat we allebei werkten gingen de kinderen dus naar de “crèche” waar ik over de middag wel eens langsging. Nu, het vreemde van die crèche was dat die in de Blokker was (de winkel :p) Heel vreemd! Onder de middag was die dus niet open natuurlijk maar ik bleef kloppen op de deur en zeggen dat ik mijn kindjes wou zien. Begripvol deed mijn thesisbegeleidster de deur open die instond voor de verzorging van de kindjes :p Ik kreeg een update van alles wat ze gedaan hadden en kon met een gerust hart terug naar school vertrekken. En ze leefden nog lang en gelukkig :p Want verder ben ik (gelukkig denk ik) niet geraakt.

Top 3 van dingen die ik begin te missen (of al even mis)

- Een boterham met choco/hagelslag

- Een warme douche waar ik bij voorkeur het water niet zelf moet wegtrekken

- In slaap vallen en wakker worden naast het liefje (alsook om-nooit-los-te-laten knuffels en alles dat verder nog bij het Corneelpakket hoort :))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten